RSS HotNews.RO RSS

FOTO – 17 firme de transport din Buzau acuza ADI si Primaria Buzau de abuz si alte infractiuni! Dosarul a facut turul DNA – IPJ – Procuratura!

FOTO – 17 firme de transport din Buzau acuza ADI si Primaria Buzau de abuz si alte infractiuni! Dosarul a facut turul DNA – IPJ – Procuratura!

De 4 ani de zile, tot Buzaul este in fierbere si parca niciodata nu a fost mai dezbinat si saracit ca acum! 17 firme de transport din Buzau au facut plangere penala primarului Toma, Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Buzau-Maracineni si SC Transbus SA Buzau. Cei in cauza reclama abuzuri si incalcali repetate ale legilor specifice transportatorilor si nu numai. Dupa o perioada lunga de timp de cand nu se mai stia nimic de dosarul si plangerea depusa la DNA Ploiesti, iata ca ancheta s-a reluat de data asta la IPJ Buzau. Din surse implicate in ancheta se pare ca au inceput deja intimidarile celor care au semnat plangerea si chiar sugestii ca sa se retraga din dosar partile reclamante. In plangerea respectiva sunt cuprinse mult mai multe cauze, nu numai cele legate de transport si licentele de traseu, ci sunt referiri si la : achizitiile dubioase de autobuze avand EURO 4 desi in caietele de sarcina erau mentionate ca obligatorii normele Euro 5 cel putin (problema semnalata si de redactia News Buzau ) si multe altele. Speram ca anchetatorii buzoieni sa nu se lase intimidati de sugestiile sefilor sau a altor persoane influente si sa isi adauge astfel o pata in cariera de care nu vor mai scapa niciodata, ci din contra sa dea dovada de profesionalism si sa isi faca meseria fara frica, aplicand legea in litera si spiritual ei!

Amanunte legate de plangere in spicuirile de mai jos si in galeria FOTO atasata!

VOM REVENI!

“PLANGERE  PENALA

lmpotriva numitilor:

-Toma Constantin, in calitate de Primar al municipiului Buzau,

-Gica Toader, director executiv al Trans bus s.a.. cu sediul social in municipiul Buzau, str.Pogonele, nr.S. jud,Buzau

  • Pascu Adrian, in calitate de director executiv al Asociatiei de Dezvoltare lntercomunitara Buzau-Maracineni, cu sediul social in municipiul Buzau.Piata Daciei(str.Unirii, nr.163) cam.3, jud .Buzau,
  • …………………………………………………………………….. Prin care va solicitam sa efectuati cercetari sub aspectul unor posibile fapte de coruptie, de Abuz In serviciu, fapta prevazuta si pedepsita de art.246 Cod Penal, neglijenta in serviciu, fapta prevazuta si pedepsita de art.298 Cod Penal, posibila fapta de deturnare a licitatiei, fapta prevazuta si pedepsita de art.246 Cod Penal

MOTIVE, SCURT ISTORIC:

In fapt, societatile semnatare ale prezentei  plangere executa servicii de transport pe raza judetului Buzau, in baza unor licente atribuite prin licitatie in conditii concurentiale operatorilor privati. Inca de la momentul prelarii functiei de catre actualul primar Constantin Toma, acesta in mod public a declarat ca va inlatura operatorii cu capital privat pentru ca operatorul cu capital public TRANSBUS S.A., concurent al societatilor noastre sa poata obtine profit. In acest sens. in sedinta de consiliu local din luna februarie, primarul in functie a declarat ca de la 1august …”va interzice maxi taxi in Buzau” pentru ca are obligatia de a aduce TransBus pe profit .

Sigur este laudabil faptul ca intentioneaza sa aduca Transbus pe profit insa nu cu incalcarea legii si in detrimentul opertorilor privati. Pai in conditiile in care exista un program de transport cu care toate UAT-urile au fost de acord in anul 2013, ce interes (politic sau de alta natural au avut reprezentantii UAT­ urilor in acest moment….

Am facut acest scurt istoric pentru a arata contextul infractiunilor sesizate.

Vom enumera punctual, posibile fapte penale, dupa cum urmaza:

l. Societatea cu capital public TRANSBUZ S.A., pentru a deservi traseele despre care am facut vorbire a achizitionat in mai multe randuri autobuze second -hand din Olanda.

Nu cunoastem modul prin care aceste autovehicule  au putut sa fie achizitionate prin licitatie  de  la  acelasi  vanzator, cum prin caietul de sarcini s-a intamplat ca doar acest vanzator sa  castige,  cum aceste  autobuze  aveau  un  pret cu  mult  mai mare decat pretul de piata al unor autobuze identice, conditii in care va solicitam sa intreprindeti cercetari sub acest aspect.

ln luna august 2017, au fost  aduse un numar de 15 autobuze ce aveau norma de poluare Euro 4. Din informatiile noastre, acestea autobuze ar fi trebuit sa fie euro 5 intrucat asa fusesera adjudecate la licitatie, asa erau prevazute in caietul de sarcini, iar pentru a acoperi aceasta neregula ce ar fi influentat pretul llcitatiei, au solicitat la Registru Auto Roman – Buzau sa fie scoase euro 5, lucru cu care inspectori RAR Buzau nu au fost de acord. In aceste conditii, autobuzele au fost duse la Bucuresti, iar inspectorii de acolo le-au facut norma de poluare chimica EURO 5, desi ele erau euro 4.

Exista suspiciuni cu privire la incasarile operatorului TRANSBUS S.A.(la care Primaria Municipiului Buzau este actionar majoritar)  , in conditiile in care niciun punct de vanzare al abonamentelor de calatorie nu eliberaza factura fiscala sau bon fiscal si nici nu sunt dotate cu casa de marcat.

Asa cum aratam, primarul municipiului Buzau, in mod unilateral a reziliat contractele de delegare de gestiune, conditii in care am solicitat suspendarea efectelor actului administrativ pana la solutionarea dosarului de fond. Acesta si-a dus planul la bun sfirsit sfidand toate legile in vigoare, In sensul ca a reziliat unilateral(fara motive) toate contractele de delegare de gestiune a serviciului de transport public din municipiul Buzau dupa care a inceput acapararea abuziva a traseelor judetene prin eliberarea de licente de traseu, fara licitatie, de catre Asociat ia de Dezvoltare lntercomunitara in favoare societatii cu capital public TRANSBUZ S.A., practic acestea intrand peste traseele societatii noastre.

Eliberarea licentelor de traseu   presupune o dubla  analiza

atat in ceea ce priveste indeplinirea conditiilor de admisibilitate a sollcitarii, sl priveste indeplinirea conditiilor de legalitate pentru eliberarea licentei si o analiza subsecventa de oportunitate a emiterii licentei ce se face in raport de programul de transport si licentele emise anterior si raportat la acestea, Consiliul Judetean fiind in drept sa aprecieze asupra oportunitatii.

Traseele judetene atribuite prin licltatie societatii noastre si pentru care au fost eliberate licente de traseu nu-si mai gasesc justificarea economica in conditiile in care acestea se suprapun cu cele pentru care au fost eliberate licente de traseu in favoarea TRANSBUS.

Precizam ca mai inainte de a se elibera licentele de traseu, asociatia avea obligatia sa solicite un aviz de la Consillul Judetean.

Biroul de Transport public al Consiliului judetean, in nota de fundamentare exprimata a1nterior hotararii, ,,considera lnoportuna    exprimarea     avizului    fata    de    emiterea licentelor  de  traseu   pe  trasee  lntrucat  traseele  se suprapun Total sau partial cu Traseele judetene „

lgnorand aceasta nota de fundamentare. Consiliul judetean si-a dat avizul in acest sens.

Precizam faptul ca UAT membre ale Asociatiei  de Dezvoltare intercomunitara au aderat la aceasta asociatie pentru efectuarea serviciului de transport persoane, desi Programul de Transport Judetean validat prin Hotararea Consiliului Judetean in anul 2013 are valabilitate pana in 30.06.2019. Exista suspiciuni cu privre la incasarile operatoru lui TRANSBUS S.A.(la care Primaria Municipiului Buzau este actionar majoritar) , in conditiile in care niciun punct de vanzare al abonamentelor de calatorie nu eliberaza factura fiscala sau bon fiscal si nici nu sunt dotate cu casa de marcat.

Asa cum aratam, primarul municipiului Buzau. in mod unilateral a reziliat contractele de delegare de gestiune, conditii in care am solicitat suspendarea efectelor actului administrativ pana la solutionarea dosarului de fond.

Curtea de apel Ploiesti, prin decizia nr.3457/29 .10.2018, pronuntata in dosarul nr.112 3/114/20 18, a dispus suspendarea efectelor actului administrativ, reprezentat de notificarea de reziliere a contractului de delega re de gestiune a serviciului de transport de persoane in municipiul Buzau pana la solutionarea dosarului de fond.

Primarul municipiului Buzau nu a vrut sa tina cont de aceasta hotarare, spunandu-ne ca eel care a reziliat contractul de delegare de gestiune ar fi asociatia de Dezvoltare lntercomunitara si nu Primaria. Sigur este deliranta aceasta afirmatie in conditiile in care pe de o parte contractele de delegare de gestiune erau incheiate cu Primaria si nu cu Asociatia de Dezvoltare lntercomunitara, iar pe de alta parte notificarea de reziliere era emisa chiar de Primarie.

Evident este un mare abuz al primarului municipiului Buzau, pe care, se pare ca, nu-I intereseaza altceva decat interesul personal si, asa cum pare, este mai presus de lege.

5. Pentru a-si sustine toate demersurile. primarul municipiului Buzau a apelat la presa locala, cu care a incheiat in numele primariei contracte generoase de publicitate, condltii in care va solicitam sa constatati ca aceste contracte nu au justificare in interesul Primariei.

6.Va soliciam sa aveti in vedere si externalizarea serviciului de asistenta juridica si reprezentare in fata instantelor judecatoresti in conditiile in care institutia are angajati mai multi consilieri juridici….”.

Grupul de Investigatii Media Buzau si News Buzau

Comments are closed.
RSS
Follow by Email
Facebook
Twitter
YouTube
Pinterest
LinkedIn
Instagram
Telegram
VK